Sunday 10 April 2011

Andai ku tahu..



Saya baru keluar dari hospital setelah 6 hari dirawat..alhamdulilah syukur dapat lagi saya menghirup udara/angin segar..keluar je bangunan hospital mata dh cerah sket..berkurung dalam kamar kecil ditemani hanya dengan televisyen sangat membosankan..Keadaan seperti membuat rasa nikmat sihat adalah paling berharga dalam hidup..bila sakit, tido malam pun xdapat terpaksa menahan kesakitan setiap malam..bila sakit makan pun xberselera..nampak makanan semua sama rasa..lidah dh hilang semua rasa.yang ada tawar n pahit je..bila sakit otak pun kurang aktif,nak berfikir sikit dah rasa berdenyut2,pening la..syukurnya bila dikurniakan badan yang sht sempurna..sakit pun anugerah allah..“Tiada seorang mu’min yang rasa sakit, kelelahan (kepayahan), diserang penyakit atau kesedihan (kesusahan) sampai duri yang menusuk (tubuhnya) kecuali dengan itu Allah menghapus dosa-dosanya” (HR. Bukhari)..

Hargailah 5 perkara sebelum datang 5 perkara:
#Muda sebelum tua
#sihat sebelum sakit
#kaya sebelum miskin
#lapang sebelum sibuk
#hidup sebelum datangnya mati..(penghujung segalanya)

Jutaan terima kasih kepada ayhnda dan bonda, abang, kakak n adik yang tak putus2 mendoakan saya dan memberikan semangat untuk terus berjuang..solat hajat yang tak putus2 itu membantu penyembuhanku..terima kasih..kepada teman2 di medan yang seperti keluarga sediri yang menjaga, mendoakan saya dan kasi semangat hingga saya menjadi lebih kuat..buat insan yang selalu mengorbankan dirinya untuk saya..saya tidak tahu lagi untuk membalas jasa macam mana..sanggup terbang dari jauh kerana sangat risaukan sy.kamu selalu terima saya seadanya..huhuhuhu..saya terharu sgt..thanks a lot..semoga allah melimpahkan anda semua dengan nikmat dan rahmatNya..aminnn

No comments: