Tuesday 28 April 2009

kisah gadis cantik...

Semenjak keluar cerita Manohara Pinot di kaca TV dan akhbar2 saya tidak pernah ter'miss'nak follow cite ni..hihi..interested la gak bila jd ambo oghe klate yang merantau hidup di sini..

Berada di bumi Indonesia ini mengajar banyak benda dalam hidup..media Indonesia tidak seperti di negara tercinta Malaysia.Medianya bebas untuk membuat liputan.Saya rasa setiap kali saya singgah makan pasti cerita Manohara keluar di TV..(kebetulan ke??errr)..

Nak komen la sikit pasal cerita ini..Bagi saya yang melihat dari kaca sudut orang Indonesia..Mereka sungguh marah sekali donk..memang betul pun..If saya pun marah jika apa yang diceritakan oleh bonda Manohara yang anaknya didera dan disilek2 dadanya..tapi.....apa yang menjadi confusing dalam cerita ini,benar ke cerita ini???
saya juga tidak menyebelahi mana-mana pihak..Saya rasa sudah sampai masa, pihak tertentu membuat media press menceritakan kisah sebenar..kayaknya udah gawat deh...Apa yang menjadi curiga foto-foto Manohara dan suami sangat romantis sekali..

Sesetengah pihak yang tidak memahami peraturan istana memandang serong pada istana kelantan..Bagi saya, bila sudah menjadi sebahagian keluarga istana, anda mestilah mengikutinya..tidak kira la siapa anda,anda dari golongan rakyat biasa ataupun kerabat diraja..Adaptasi sangat penting..

Cerita ini tidak la wajar dijadikan bahan gosip kerana ini adalah masalah rumahtangga seseorang..Alangkah baiknya jika kita sama-sama mendoakan kebahagiaan dan kesejahteraan mereka berdua..AMEENN..setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya..Allah bersama orang-orang yang sabar..Kebenaran pasti akan menang dari segala hal..peace no war..

1 comment:

Aimi Jaafar said...

1001% setuju =)

huhu.