Saturday 9 July 2011

CITA-CITA

Dulu saya pernah cakap dgn mak sy..mak, orang (sy gunakan bhsa ni ckp dgn mak) nak jadi lawyer la..hhaha..mak saya masa tu tengah duduk2..then dia terus mengangkat muka..jangan nak berangan..then ada la hujah2 uish lawyer tu xbagus, xtentu duit dari mana..belum tentu yang kta bela tu betul benar..ermmm yela..sy pun fkir2 balik..yela xbaik lawan cakap orang tua..nak2 mak saya..takut betul lawan..doa ibu tu makbul cepat..skrg sy rasa mcm best lak jd lawyer tu hahaha..sbb apa sbb sy ni suka politik, akta2 la sy rasa hahaha..lawyer pun mcm investigator kn..menyiasat2 gitu..tapi xmungkin sy jd ahli politik..hahaha..xnak ler..byk dosa xlarat nak tanggung.politik tu kotor je..mcm2 orng wat utk menang..

ni tinggal 3-4 bulan lg la nak abis hahaha..sy kena jadi dokter..DR SITI KHADIJAH heee..mak saya ckp dulu waktu melahirkan saya dia dah berangan ada title DR kt depan tu..tula masa sy kecik2 pun sll ayah saya pnggil saya bakal doc..hahaha..kt sekolah masa dpt UPSR 5A ayh n mak sy makin lebar senyum dia sbb insyaallah harapan makin cerah..padahal tu br UPSR hehe..kadang2 malu je bila depan orang pun ayh sy pnggil sy doc..belum doc lg ni..tapi alhamdulilah berkat doa mak n ayh n keluarga dapat jgk sy jadi dokter insyaallah..saya pun senang je dapat menggembirakan mak ayh n family..n saya pun makin suka MEDICINE..best sbnrnya jd dokter ni..nnt anak2 sy esok pun sy nak encourage jadi dokter la hehe.berangan mmg pnjg..

No comments: