Thursday 29 May 2008

RINDU...

Ya Allah....

Bila hati ini merindu...

PadaMu aku mengadu...

Bila jiwa ini resah gelisah

PadaMu jua aku berserah..


Ya Allah...

Aku hanyalah hambaMu yang lemah

Seringkali aku tersungkur di lembah

Dalam mencari nilai sebuah kemanusiaan

Dalam mengenal erti sebuah kehidupan


Ya Allah..

Aku cukup mentah untuk mengutip kesabaran

Lantaran sering ditempiaskan oleh kemarahan

Akhirnya rebah sendiri di batas kekesalan....

Ya Allah...Bantulah aku mencari kasihMu


Kerana kutahu....

Aku tidak sekuat Rabiatul Adawiyah

Yang hanya padaMu cintanya tercurah!

Pun jua bukan Siti Khadijah

Isteri kecintaan Rasulullah...!


Lalu nun disana...

hati ini berbicara... "Ya Allah.........

Masih adakah lagi insan yang seperti mereka..

Sanggup pertaruhkan kesenangan dunia...

Yang cukup mudah melafazkannya tapi sukar untuk dikota......?"

No comments: